4 augustus 2020

De vakantie is halverwege...

De zomer, de vakantie, noem het zoals je wil, maar we zijn halfweg, iets verder zelfs.

Van mijn voornemen om iedere week een projectje te maken, is nog niet zo veel in huis gekomen. De plannen zijn er nog steeds en eigenlijk kan het ook nog steeds. Ik hoop op 8 afgewerkte stukken tegen de school terug start (lees 22 september). Streefdoel van 1 per week is natuurlijk meer dan 8, maar ik blijf realistisch. 

Ik werk 2 dagen per week bij mijn vroegere baas omdat ze daar met een uitval door ziekte geconfronteerd werden. Het is heel leuk en zeker geen dwang, maar daardoor is de planning voor mezelf in laatste instantie toch een beetje gewijzigd.

Ok, de projecten dus...

Het eerste was op vraag van mijn dochter, ze wou een trui, eentje zoals in #LikeMe, maar dan wel aangepast aan haar voorkeuren en in haar maat. Ons meisje van 18 past niet meer in een kindermaatje natuurlijk. Dus ging ik aan de slag met een bestaande trui welke ik probeerde te klonen. Gewapend met de cameo, de kamsnapsverzameling van vroeger en vooral met een opzichter over mijn schouder kon ik dit project afwerken. Voorlopig het enige dat echt klaar is.



Het tweede project waarvoor ik zeer gemotiveerd aan de slag ging, was de Teloujay. Ja, de naam maakt niet veel duidelijk. Het is een tas waarvan ik bij de eerste aanblik op slag verliefd werd. 

Omdat de tas toch veel eerste keren van me vroeg, werd het een stuk moeilijker dan in verwacht had. Ik wilde ook een afgesloten tas, niet een gewone magneetsluiting. Dus dit is het tussenresultaat



Zoals je kan zien op de foto liep het al mis bij de patroondelen. De riem is niet zoals moest, ergens gemist. Ik had ook de uitdaging aangegaan met holnieten (in de volksmond, rivetten). Dus er is ondertussen wel de nodige vooruitgang, maar klaar is hij nog niet. Wordt vervolgd dus...


Nu ga ik eerst wat verder aan het noodzakelijke huishoudelijke werk en dan met volle moed terug achter de naaimachine.

Greetz







Geen opmerkingen:

Een reactie posten