14 maart 2012

Wijvenweek: Moh, kijkt nu. We zitten hier met een mening.

Oh ja, ik heb een mening. Meerdere zelfs. Een van de minst uitgesproken is dat internetrelaties niet noodzakelijk verkeerd hoeven lopen, ik ben immers al bijna 7 jaar samen met mijn vriend.
Een meer uitgesproken stelling is dat vrouwen niet goed kunnen parkeren, soms klopt dat hoor, als mijn vriend mee is, lukt dat me helemaal niet meer. Anders gaat het me redelijk af.

Over opvoeding heb ik uitgesproken meningen, maar die stuiten soms mensen tegen de borst. Ik ben er namelijk van overtuigd dat ook jonge kinderen kunnen 'meehelpen'. Taakjes, aangepast aan hun leeftijd. Dat eerlijkheid aangeleerd wordt en dat je zo op goede voet kan blijven (alle, voorlopig toch) met je kinderen. Eigenlijk is mijn voornaamste mening hierover dat je kinderen opvoeden iets is tussen de ouder(s) en de kinderen. Als je een kind hebt dat veel slaap nodig heeft, dan stop je dat vroeger in bed dan eentje dat niet veel slaap nodig heeft, al is het maar uit zelfbehoud.  Heb je een dochter van 7 die eens zelf wil strijken, geef ze dan een zakdoek of een handdoek en laat het haar proberen, ik kan je garanderen dat het niet blijft duren...

Er bestaat geen standaardhandleiding voor het gezin en iedereen heeft zijn eigen mening. Horen zien en zwijgen, is hier meestal aan de orde, want de reacties die je soms wil geven, kunnen shockeren. En iets aanhalen uit je eigen manier van handelen, levert soms ook shockerende reacties op.

Mijn menig hierover? Je mening enkel delen met mensen die daarmee omkunnen, voor ieders gemoedsrust en anders in jezelf denken  'Get a life!'

Greetz

1 opmerking:

  1. Hoi Tazke, ik ben het volkomen met je stelling eens! Iemand die durft te zeggen wat ze ervan denkt, daar hou ik van!
    Groetjes en nog een prettige wijvenweek

    BeantwoordenVerwijderen