14 januari 2013

Voorbereiden carnaval ...

Iedere keer als ik carnaval intik of hoor, moet ik denken aan zusje dat het moeilijk had met dat woord. Ze maakte er iedere keer carnavan van. Ma bon, we wijken af.

Gisteren heb ik mijn moed bijeen geraapt en wou ik aan haar pak beginnen. Damn, carnaval valt vroeg dit jaar. Normaal is het alle 2 jaar stoet en dat wil zeggen dat ze normaal gesproken dit jaar de straat op mogen. Alle reden dus om het iets groter te maken opdat ze haar gewone kleren eronder kan aanhouden. Dus, patroon klaargelegd, stof klaargelegd en dan kwam het ventje op de proppen met de melding dat hij eerst wou op zoek gaan op internet naar een gemaakt pak, want zoveel zou da ni kosten.

Na anderhalf uur speuren heeft hij het opgegeven, met de woorden, ge zoudt beter zelf iets onder het machien steken, want da is ni te betalen!
Dus na het avondeten de tafel ingepikt, want boven was het gewoonweg te koud. Knippen, stikken, spelden, het is nog niet klaar, nee, maar er komt vorm in. De rits zit er al in, haar hoofddeksel is klaar, nog haar buikje vastzetten en het eigenlijke pak kan dan gesloten worden. Vanmorgen een heel enthousiaste dochter aan de ontbijttafel en mama was ook wel blij toe, want ik had veel meer en moeilijker verwacht.

Foto's? Ja hoor, thuis, op het fototoestel, maar momenteel op het werk niet nee. Dus hou ik jullie in spanning, wat gaat zus zijn met carnaval??????

Greetz en tot straks, met de foto's

Voila, de foto's. Let niet op het ochtendhumeur gezichtje

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten