4 juli 2017

de challenge: het plan, voor mij althans

Eerste vraag is natuurlijk, waarom doe ik mee?
Zoals ik gisteren al vermeldde, omdat het voor mij allemaal aan elkaar hangt. Opruimen, goedkoper heeft automatisch zijn effect op de rust in mijn hoofd en daar maalt de laatste tijd vanalles...

De regels, algemeen, zijn da je enkel mag uitgeven wat je nu al kan voorspellen, met voorbehoud van onverwachte vervangingen. Voor mij is het specifiek toegespitst op eten. Ik wil een maand geen lunch kopen, me aan een boodschappenbudget houden en veel uit de diepvries eten. Ook is mijn goede voornemen om korte verplaatsingen met de fiets te doen.

Ik voorzie deze maand een budget voor boodschappen, kamp (met bbq voor de rest van het gezin), de solden en een hobbybudget.

Ze vragen bij de opmaak van je plan ook om aandacht te besteden aan je valkuilen. Dus om na te gaan (maar meestal weet je het al wel) waar je vreest in de fout te gaan.
Voor mij zijn dat mijn hobby's (oplossingen? simpel, meer doen en minder kopen en dus ook eens winkelen in mijn eigen voorraadkast), autokosten (vaker de fiets gebruiken) en het eten niet verspillen (een planning maken voor niet alleen de warme maaltijden, maar ook verder gaan, vooral naar broodmaaltijden en slaatjes toe in de vakantie)

Dat is kort samengevat wat er achter zit. Echte bedragen gebruik ik niet, maar het is voor mezelf al een opgave om hiermee bezig te zijn. En ik ben er zeker van dat het ergens wel zal lukken, dat ik er zeker wijzer door ga worden.

De eerste 2 dagen zijn gelukt in ieder geval. Al 2 dagen lunchtas mee, met slaatje, fruit en yoghurt (en water). Vanmorgen met de baas aan enkele leuke winkels gepasseerd, met leuke aanbiedingen, voorbij gelopen... Het doet me in ieder geval wel bewust worden en dat is toch al een deel van de opgave

Greetz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten