3 juli 2017

No spend uitdaging

Het lijkt me wel wat. Minder uitgeven, hoewel de titel het anders doet vermoeden. No spend, gedurende een ganse maand, met pubers? Lijkt me echt niet haalbaar.

Maar soit, gisteren gaf ik me op om mee te doen, gedurende een maand enkel de hoogst noodzakelijke dingen uitgeven. Met een doel voor ogen. Vanmorgen ontving ik het plan. Eerlijk, ik heb het nog niet bekeken. Dat komt straks wel.

Maar het is weer grote vakantie en dan ben ik steeds van mening dat er uitdagingen aan te pas mogen komen. Dus die no spend, onder andere, want ik zou ook met een bullet journal willen beginnen. En met een herorganisatie van het huishouden en met UFO's afwerken en met de stoffenvoorraad verminderen en met nog zoveel meer...

Hoe we het ook bekijken, het komt op hetzelfde neer, door tijd te maken voor die dingen, doen we minder winkels aan en gaan we minder uitgeven. Misschien zelfs iets verdienen (tweedehands dingen verkopen die we in de herorganisatie tegenkomen of dingen die ondertussen te klein geworden zijn enzoverder...)

Dus vanavond ga ik aan het plan en ik hoop morgen een goede start te maken, een gerichtere start dan voorlopig, maar toch zie ik het zitten.

Greetz

Geen opmerkingen:

Een reactie posten