24 juli 2022

Aftellen tegen de dag dat ze komt...

 Nog enkele weken en het is zover. Ik word meter. Metie, zo hebben we afgesproken.

Mijn jongste broer en zijn vrouw zijn zwanger van hun derde kindje. Na 2 zoontjes is er nu een dochter in aantocht. Voor hun zoontjes mocht ik al eerder kleding maken, net zoals voor het dochtertje van mijn oudste broer. 


Deze werden in het voorjaar gemaakt. Eveneens in het voorjaar trok ik met mijn schoonzusje naar het stoffenspektakel (voor deze gelegenheid in Leuven) op zoek naar 'haar' stofkeuze.

Ze wou bloemetjes, liefst rozen, voor boxpakjes voor Julietje. 

Nee, zo gaat de baby niet noemen, maar dat werd in onze familie de werknaam. Beide ouders en beide zoontjes hebben een naam die begint met een J, de dochter zal dus ook een naam krijgen die begint met de J. In afwachting van de echte naam wordt het kindje dus Julietje genoemd.

 

Bon, het stoffenspektakel dus. Voor mijn schoonzus was het de eerste keer dat ze naar zulke beurs ging en ze keek dan ook haar ogen uit. Uiteindelijk vonden we iets dat haar goedkeuring kon krijgen. Niet helemaal volgens haar idee, maar het kwam in de buurt. 

Nu mijn uurrooster even wat ruimte liet, heb ik dan ook de naaimachine laten snorren en ben ik terug aan mini naaisels begonnen. Omdat het al zo lang geleden is, heb ik hulp en raad gezocht bij Lies van "'t Naaiatelies". 

Online samen achter de naaimachine, het is weer eens iets anders. Maar het leverde wel resultaat op. De foto toont de bijna afgewerkte boxpakjes in maatje pasgeborene. Ondertussen kregen ze nog kamsnaps als sluiting. 

Schoonzusje is uitgerekend begin augustus, dus morgen mogen ze op de post. Wij wachten in ieder geval op de geboorte!

 

 

Oh, over 't Naaiatelies gesproken. Vanaf nu kan je bij haar in de webshop soldenkoopjes doen tot -50%. Voor elk wat wils, goede kwaliteit en prima service. De persoonlijke aanpak biedt zeker een meerwaarde voor beginnende naaisters en haar workshops zijn altijd heel gezellig, zowel bij haar thuis als online. Neem gerust eens een kijkje in haar winkel

De stof van de truien voor de jongens kwam trouwens ook van bij haar. Meer dan een bezoekje waard. Als je liever ter plaatse gaat, kan dat ook. Geef haar een seintje en ze maakt vrijblijvend een afspraak. De betovering van de ogen van haar jongste zoontje krijg je er gratis bij.

 

Geniet nog van de rest van het weekend.

 

Greetz

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten